tirsdag 21. februar 2012

Skatter fra Marita Brukthandel

Jeg har i mange dager hatt lyst til å fortelle om mitt første besøk til en veldig spennende brukthandel! Den heter Marita Brukthandel og ligger i Mjøndalen like utenfor Drammen. Her finner du brukte og gamle, store eller små skatter utstilt over to store etasjer i et fasjonabelt og gammelt fabrikkbygg. Er du tilhenger av gjenbruk, ønsker å finne kule second hand- klær, tekstiler, vesker, sko, eller nostalgiske møbler, kopper og kar er det obligatorisk å dra hit! Prisene er også veldig lave og rettferdige syns jeg. Konseptet er virkelig noe jeg kan støtte, og dette var bare det første besøket mitt av mange. De har også en utrolig koselig kafé i 2. etasje der du kan sette deg og drikke en kopp kaffe på bord og stoler som er til salgs- en fin måte å få prøvd ut sitt nye spisebord? Du kan lese mer om det flotte arbeidet Marita-stiftelsen gjør og Brukthandelen i Mjøndalen her. Under ser du noen av skattene jeg fant på mitt aller første og romantiske besøk her. Jeg fant egentlig andre ting jeg kunne tenke meg, men fordi besøket kom litt brått på, ble det med noen småting denne gangen.

Trebolle til 25 kroner

Retro småfat til 10 kr per stk

Liten stett bolle kr.10

Jeg holder ellers på å skrive et innlegg om naturlige sukker-erstatninger, så det er bare å sjekke innom bloggen de neste par dagene. 

Ønsker alle en fortsatt god uke, mens vi venter på våren som snart er her!




0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar