tirsdag 7. februar 2012

Livet uten sukkersuget!

Det er en befriende følelse at godterihyllene på butikken har sluttet helt å rope navnet mitt, valget er der, men det er mitt. Tidligere har bunnen i godteriskåla aldri kunne vært dyp nok og enhver brownie trengte at jeg spiste den. Selvom det hender en gang hver andre måned at jeg tar meg en bit av en kake med sukker.

 Nøkkelen har sittet i hodet og det å ikke bare forstå, men å erfare at mulighetene er flere enn begrensningene! Før var jeg streng med meg selv og misfornøyd fordi jeg ikke klarte å sette grenser, men nå er det fri flyt av godsaker! Jeg hadde ikke klart meg hvis jeg ikke oppdaget de gode alternativene. Den gode nyheten er at sukker i søtsaker er unødvendig og at det er fullt mulig å ta saken i egne hender og lage sine egne kaker, sjokolade og godterier på kjøkkenet og dermed få tilfredsstilt søtsuget. Det er både en rask, rimelig og enkel løsning. Ellers hender det at jeg kjøper 70% sjokolade hvis jeg ikke orker å lage noe. Det å slippe å ha et overfylt godteribord i helgene med sukkerholdige saker har vært befriende for meg og min familie. Ofte endte de  kveldene der vi skulle kooose oss med magevondt/trøtthet/ sløvhet og kosen forsvant. Nå forstyrrer ikke sukkeret oss lenger!


Jeg mener at sukker er unødvendig, og kroppen registrerer det ikke som mat men heller som gift, kroppen vil ikke ha det! Det er en lettelse og måtte slippe å begynne på nytt med sunn mat og trening hver eneste mandag. Og jeg slipper å trene så mye som før fordi jeg må ikke gjøre opp for "syndene".

Dette er noe hva livet så og si uten sukker og uten sukkersug har gjort for meg:

• Stabilt blodsukker og dermed stabilt humør.
• Drastisk vektnedgang og stabil vekt
• Bedre nattesøvn og behov for færre timer med søvn
• Mer energi
• Blir ikke trøtt mellom måltider eller på ettermiddagen
• Veldig god fordøyelse og frisk mage
• Følelsen av å være "herre over mitt eget liv"
• Friskere hud
Jeg kan fortsette i det uendelige!



Livet uten sukkersug kan anbefales, det finnes bare fordeler!

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar