mandag 13. februar 2012

Raw Valentine´s sjokolade- hjerter med hempfrø og gojibær

Det er Valentine´s dag imorgen, så jeg laget litt sjokolade som jeg kan sitte og spise mens jeg sitter i armkroken til min elskede (når han kommer hjem fra basket-trening). Selvom konseptet rundt Valentine´s day i hovedsak er en amerikansk tradisjon, liker jeg at norsk tradisjon sakte men sikkert adopterer den også. For meg er det at man viser at man setter pris på hverandre forutsetningen for et godt samliv. Valentine´s day er derfor en gylden mulighet til å vise og ta imot kjærlighet på!



Sjokolade- hjertene er raw, sukkerfrie og glutenfrie og rett og slett super sunne. Det tok meg et kvarter å lage disse. Jeg synes selv at de ble veldig gode, men neste gang jeg lager de tror jeg at jeg velger å bruke litt kakaosmør, fordi jeg synes smaken av kokosolje ble litt for fremtredende. Disse vil være perfekte å nyte ved siden av et glass rødvin foreksempel, eller en kopp te eller kaffe!


Oppskriften er enkel:



  • 1 dl økologisk extra virgin kokosolje
  • 5 ss økologisk kakaopulver
  • 1 ss mesquite som søtning 
  • et strøss med himalayasalt
  • 1 håndfull med økologiske gojibær (supermat, propfull av antioksidanter)
  • 2 ss med økologisk hampfrø (supermat, blant annet proteinrikt)
Kokosoljen smeltes sakte i vannbad. Resten av ingrediensene blandes med kokosoljen før de helles over i former. Kjøl de ned i kjøleskap i et kvarter før du serverer de, så er de klare til å nytes!

Happy Valentine´s day to you all!





0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar