torsdag 15. mars 2012

Frisk mango smoothie med peppermynte

Helgen som kommer blir spennende for min del. Vi skal ha barnevakt hele helgen, og jeg skal ha raw food weekend med en venninne som er en ekte entusiast som meg selv. Hun er snart ferdig utdannet ernæringsfysiolog, så jeg gleder meg til å få ut masse fagkunnskap av henne. Blir faktisk også godt å bare spise raw food hele helgen og prøve ut mange nye oppskrifter! Jeg kommer nok til å dele mange av de på bloggen, så det er bare å glede seg.


Her om dagen lagde jeg en veldig fresh smoothie, og det er ikke ulovlig å dele gode oppskrifter! Jeg lager så mye smoothies jeg bare kan, men det kan gå mange dager mellom hver gang jeg tar meg tiden. Idéelt sett ville jeg hatt en hver dag, fordi for meg er dette ren luksus, og som sagt ikke minst en utrolig smart måte å få i seg selv og andre små og store næring fra blant annet frukt, grønt, bær, oljer og supermat. Jeg har enda en drøss med forskjellige smoothies-oppskrifter, det skal bli gøy å dele disse framover!


Med peppermynteblader ble dette en smoothie som ga meg skikkelig frisk pust, nesten som når du tygger tyggis.

Oppskrift:
  • 1 mango
  • 1 banan
  • 15 stk peppermynteblader
  • 1 ss lecithin (supermat for hjernen)
  • 1 ss Udo´s choice
  • 1 ss extra virgin kokosolje
  • 1 ts maca
Kjør alle ingrediensene i en blender, gjør den gjerne ekstra luksuriøs ved å pynte den med noe spiselig på toppen!



God kveld!

3 Kommentarer:

Benedikte

Namnam! Så vanvittig godt ut!
Og gleder meg til mange gode raw oppskrifter! :)
God helg!

Be kind to yourself

Hei! Mange gode raw oppskrifter kommer! Jeg har hatt en fantastisk matlagningshelg! Fikk barnefri, og da er det utrolig hvor mye man får til :) Utrolig inspirerende! Oppskrifter kommer på løpende bånd :)

Anonym

Kjære Cathrin!

Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og mat blogger.

Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på vår Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

Hvis du ønsker å legge til din mat- til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

Vårt konsept er allerede live i de andre Skandinaviske landene, samt i Sør- og Sentral-Europa, og vi leverer tusenvis av besøkende til mat bloggerne daglig. Noen av de beste mat bloggerne får 10.000 + besøkende fra oss på en ukentlig basis.

Forhåpentligvis vil din egen mat blogg også være opp i toppen!


Varme hilsen,
Christina
http://www.alleoppskrifter.no/

Legg inn en kommentar