fredag 2. mars 2012

Prosjekt vendingmachines!


Hva om du er på togstasjonen, på jobben, på svømmehallen, for ikke å snakke om på skolen, du er sulten, og du trenger en snack. Hadde det ikke vært fint å ha sunne og næringsrike alternativer å velge mellom i kiosk-automaten? Det er så synd at folk tror at de sunne alternativene ikke kan være de beste i smak, bare fordi innholdet er naturlig, og ikke prosessert? Det er vel ikke en sann pekepinn på hva som er godt og ikke? 

Mannen min snakket med sjefen på sin arbeidsplass om dette, og her har de gått foran som et fantastisk godt eksempel og fått til noe jeg syntes er så utrolig bra. I forrige uke gjorde de en testrunde på 3 sunne produkter i kiosk- automaten, hvorav to av de var raw snack-barer, og det siste var kokosvann; alt kjøpt på iherb.com. Responsen fra de andre ansatte har kun vært positive, det sier det meste at absolutt alt ble borte på to dager, og det de sier er at de er overrasket over at noe så sunt kan være så godt! Dette er nok bare starten for de, fordi jeg vet at hvis man først begynner å få smaken på de sunne, rene råvarene, blir Snickers etterhvert kvalmende. 


Mannen min skrev små informasjonsplakater ved siden av produktene:



Har du en kiosk-automat du kan få litt innflytelse over og gjøre det samme?


4 Kommentarer:

Benedikte

For en super ide! Det er nok mange som blir overrasket over at noe som er sunt kan smake så godt! :)

Be kind to yourself

Ja, ikke sant! De snack-barene der går rett hjem hos alle jeg kjenner som har smakt de :)

Julie Østeraas

Så smart!! I like it! Og det gjør det enda mer tilgjengelig! Hurra for BRA tiltak!

neri kunst

dette må jeg prøve!! :))

Legg inn en kommentar