tirsdag 6. mars 2012

Yoga for alle



Det finnes utallige retninger innen yoga. Denne fantastiske yogaøkten fant jeg på youtube.com og jeg har brukt den flere ganger. På internett florerer det med gratis yoga-videoer. Og det finnes noe for alle i alle aldre, enten du er nybegynner, viderekommen, gravid, etc.

Uavhengig av kjønn, livssyn, livsstil, økonomi, situasjon, kropp, form eller helse du har, kan du få noe ut av yoga.
Jeg begynte med yoga i fjor sommer og praktiserer det nå hjemme på stuegulvet 3- 5 dager i uken. I en travel hverdag, hvor tid til meg selv er sjeldent og dyrekjøpt, er det utrolig godt å kunne ha denne timen hvor fokuset kun er på meg selv og min kropp. Tidligere ble trening ofte stressete for meg og jeg psyket meg ofte opp til harde treningsøkter. Med yoga kan jeg ta med både min fysiske og mentale tilstand inn i praktiseringen og nyte økten uansett hvordan jeg har det eller hvilken form jeg er i. Jeg kan gi kroppen min større eller mindre utfordringer og ta hensyn til hele meg. Så deilig!


0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar