onsdag 29. februar 2012

Små hverdagsgleder og raw sjokolade-dekkede gojibær

Her i huset har vi en ganske minimalistisk stil, og vi liker det sånn. Igrunn har jeg egentlig aldri vært så opptatt av masse dill dall. Men jeg undervurderer hvor godt det gjør med blomster i huset, vi har virkelig alt for lite av det. Denne buketten med tulipaner har prydet stua vår siden helga, og den gjør meg like glad hver gang jeg tar en titt på den. Nå går den snart dukken, så derfor må den virkelig nytes og taes bilder av.


Kvalitetsmat, nytelse, god helse, husro, trivsel, kjærlighet og tilgivelse. Det er noen av verdiene jeg setter høyest ( i tilfeldig rekkefølge) og prøver å kultivere til enhver tid. Derfor er det alltid en god grunn til å unne seg noe, enten det er lørdag eller onsdag. Den eneste tingen jeg som regel unner meg i helgene og ikke ellers, er å være oppe veldig sent om kvelden, ellers gir jeg meg selv lov til mest mulig annet. Livet er for kort til å spare på godene! Idag hentet jeg en pakke fra iherb.com i posten, det kom spirulina til mannen min, gojibær og en liten ladning med kokosvann- perfekt for en ung mamma som trenger å pleie seg selv litt! 


Jeg mekket sammen noe rå sjokolade som jeg helte over en håndfull gojibær, kjempedeilig og næringsrikt, nesten som å spise en salat?

Lett liten oppskrift:
  • 1 ss rått, økologisk kakaopulver
  • 2 ss økologisk extra virgin kokosolje 
  • 1 ss rå, økologisk agavenektar
  • 1 strøss med vaniljepulver
  • 1 strøss med salt
  • 1 håndfull økologiske gojibær
Smelt kokosoljen forsiktig i vannbad, rør inn resten av ingrediensene, spre massen utover et bakepapir, putt det i kjøleskapet i 10 minutter, og vips, den er klar til å knekkes opp og spises. 

Love, Cathrin



0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar